2012. május 22., kedd

Bodzalikőr

Végre itt a bodzaszezon!Imádom a bodzát, mindig a gyerekkoromra emlékeztet, amikor a nagyinál ittuk a mézédes, enyhén citomos, frissítő bodzaszörpöt literszámra a száz ágra sütő napfényes nyarakon. Bodzaszedő útra indultam a minap, ami nem is olyan egyszerű, mert semmiképp sem akartam kipufogógáztól átitatott virágokat hazavinni, így olyan helyet kellett keresnem, ami távol van a forgalomtól. Szerencsére sikerült találnom gyönyörű virágportól roskadozó példányokat. A virágokat nem mostam le, hanem abban az állapotukban használtam fel, ahogy voltak.
Hozzávalók 1literhez:
  • 6-7 nagyobb tenyérnyi bodzavirág
  • 2dl 90%-os alkohol vagy vodka
  • 700ml víz
  • 400g cukor
  • 2 citrom leve
  • 1 citrom negyedekre vágva
A virágokat az alkoholban a negyedekre vágott citrommal hagyjuk állni  3-4 napig. Ezután a vízből és a cukorból főzzünk szirupot, hűtsük ki, facsarjuk bele a 2 citrom levét és keverjük össze a leszűrt alkohollal. Töltsük üvegekbe és tegyük a hűtőbe. Frissen, hidegen kínáljuk, felnőtteknek. :)


2 megjegyzés:

  1. Ezt feltétlenül kipróbálom! A vodka helyett esetleg milyen alkoholt javasolsz ami harmonizálna?

    VálaszTörlés
  2. Azt elfelejtettem leírni, hogy a vodkával az arányok megváltoznak, mivel annak kevesebb az alkoholtartalma, így több kell belőle. El tudnám képzelni ezt a likőrt mondjuk egy jobbféle grappával is. A lényeg, hogy a bodza íze érvényesüljön. Lehetne kísérletezni limoncelloba áztatással is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...