2012. január 17., kedd

Főtt, párolt, fokhagymás polip, párolt édesköménnyel, mentával és gránátalmával

 

Hozzávalók:
  • 1 db édeskömény gumója
  • 1 közepes polip, fagyasztott
  • 2gerezd fokhagyma
  • extra szűz olívaolaj
  • só, bors
  • 2 ág menta
  • gránátalma mag az édeskömény megszórásához
  • pár szál petrezselyemzöld
  • 2dl száraz, fehér bor

  A polipot olvasszuk ki és szedjük ki a közepén lévő lyukból a szájszervét, azt a kis fekete szarusodott részt, majd úgy ahogy van tegyük fel bő vízben főni. Erre nemrég jöttem rá, hogy ha annyi vízben főzöm a polipot, amennyi ellepi, akkor nem marad olyan ehetetlenül sós.Ezelőtt serpenyőben pároltam, kevés folyadékkal, sózás nélkül, és a végeredményen mindig elcsodálkoztam, mennyire sós, a tengervíz lehet az oka.
Az édeskömény gumók zöld részét vágjuk le, a gumókat vágjuk félbe és szeleteljük őket olyan fél cm-re. Egy serpenyőbe öntsünk olívaolajat és dobjuk bele a felszeletelt gumókat. Sózzuk és dobáljunk rá 4-5 mentalevelet. Nem kell őket túl sokáig párolni, én legalább is jobban szeretem, ha még a közepe nyers marad. A polipot olyan 20 perc főzés után vegyük ki a vízből, és daraboljuk fel, én 2-3 cm-s darabkákra vagdostam, a csápjait hosszabbra hagytam. Pirítsuk meg a durvára vágott fokhagymát olívaolajon, dobjuk rá a polipot, várjuk meg, hogy jól felforrósodjon, majd öntsünk rá 1dl-t a borból. Mikor elpárolgott, ismételjük meg. Kóstoljuk meg, és ha sótlan, sózzuk, borsozzuk, és ha nem elég puha, öntsünk még alá egy kevés vizet és pároljuk tovább. A polip hő hatására először rugalmas gumiszerűvé válik, de ha jó sokáig főzzük szépen megpuhul. A petrezselymet daraboljuk fel durvára, majd dobjuk a polipra. A köménygumókból szedjünk ki tányérra, szórjuk meg gránátalma magocskákkal, dobjunk rá pár menta levelet, és erre szedjük a polipunkat.
  Az édeskömény eleve egy kicsit ánizsos ízű, ezért gondoltam illeni fog hozzá a menta, és a friss gránátalma.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...