2012. január 27., péntek

Lasagne con broccoli - Lasagne brokkolival

  Sokat gondolkoztam tegnap, hogy micsodát tudnék összehozni vacsira, amit a fiam is szívesen megenne. Én tésztára voltam kiéhezve, azt szereti, eddig rendben. De milyen legyen az a tészta? Nem akartam simán vízben főzős tésztát, a sütő valahogy azt súgta őt használjam. Így jött az ötlet, lasagne lesz, van darált husi a fagyasztóban, ok. Nem kívántam a nehéz ragus cuccot, valami zöld színt akartam enni. Igen ám, de melyik az a zöld szín, amit a fiam is megeszik?? Zöldborsó, ez már 1 hónapja lejárt dolog, spenót, régen megette, ma kikotorja a tányérból, brokkoli, na imádkozzunk... és megette, és nem nyüszögött...és örültem.
Sok dolog nem kell hozzá, magunk is készíthetjük a lasagne tésztát, ha nincs éppen kéznél, de a bolti jó minőségű is megfelel.
Hozzávalók 4 személyre:
  • 2 közepes fej brokkoli
  • 10g vaj
  • 3 evőkanál liszt
  • 4 dl tej
  • só, bors
  • 2 mozzarella 
  • reszelt parmezán a megszóráshoz
  • tejföl
  • extra szűz olívaolaj


  A brokkolit bontsd rózsáira, és dobd lobogó, sós vízbe, kb. 10-15 percig főzd. Ha friss tésztából készíted a lasagne-t akkor 100g finomliszthez adj 1 tojást egy csipet sót és jól dolgozd össze sima labdává. Nyújtsd ki tésztagéppel, vagy kézzel olyan papírlap vastagságúra. Vegyél egy közepes tepsit vagy jénait, olajozd ki, és fektess bele egy réteg tésztát, itt már jöhet a száraz bolti is. A vajat olvaszd fel egy lábasban, add hozzá a lisztet és főzd fel a tejjel, sóval, a sűrűsége legyen a puding és a palacsintatészta közötti, hogy lehessen csurgatni. Ebből a besamelből csurgass a tésztára, majd durvára vágott brokkolival szórd meg. Úgy adagold a hozzávalókat, hogy minden szintre jusson bőven. A brokkolikra apróra vágott mozzarellát szórj, majd takard be az egészet a következő tésztaréteggel. Folytasd a műveletet ilyen sorrendben, a tetejére besamel, brokkoli, mozzarella kerüljön, majd szórd meg rendesen reszelt parmezánnal. Én adtam hozzá egy kis levet a brokkoli főzővizéből, nehogy a kevés folyadék miatt ne főjön át a tészta. 170 fokos sütőben 20-30 percig süsd, aztán kend meg tejföllel, és dugd vissza még 5-10 percre. Ha túl egyszerűnek találnád az ízvilágát, nyugodtan adj hozzá bármilyen ízlésednek megfelelő fűszert, én a fiamra gondolva inkább most kihagytam az extrákat. :)



1 megjegyzés:

  1. Én is szoktam brokkolis lasagnet készíteni, csak paradicsomosan. Így is finom lehet!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...