2012. június 13., szerda

Gránátalma sorbetto

Már egy ideje élvezhetjük a piros gyümölcsök fenséges zamatát, érik a cseresznye, eper, lassan a meggy is, és a málna. Igaz a gránátalma nem tartozik a nyári gyümölcsök közé (szeptember-december között érik), de nekem sikerült találnom a szupermarketben és mivel nagyon szeretem, rá esett a választásom, belőle készítettem sorbettot. Hogy ne legyen olyan snassz, magas kakaótartalmú étcsokoládé lapocskákkal tálaltam. Aki nem tud gránátalmához jutni, elkészítheti egy mesterséges aromáktól mentes szörpből is vagy akármilyen más gyümölcsből.
Hozzávalók 4 személyre:
  • 1 nagyobb gránátalma
  • 2dl víz
  • 1 ek. méz
  • 1/2 citrom leve
  • 100g min. 50%-os étcsokoládé
A gránátalma magjait tegyük egy magasabb falú edénybe és a többi hozzávalóval egy botmixer segítségével turmixoljuk össze. Ezután szűrjük le és máris mehet a fagyasztóba. Mivel kis mennyiség, így fél óránként kavarjuk át, hogy ne legyen túl kemény. 
Egy fazékban gőz fölött olvasszuk fel a csokoládét. Tépjünk egy darab alufóliát, kenjük be vékonyan olívaolajjal vagy bármilyen más olajjal, és egy ecset segítségével vigyünk fel rá a csokoládéból olyan alakzatokat, amilyeneket szeretnénk. Én téglalapokat készítettem. Tegyük a hűtőbe és csak a sorbetto tálalásakor vegyük elő és húzzuk le óvatosan az alufóliáról. A sorbetto pár óra múlva fogyasztható is. Szedjünk belőle két csokoládé lap közé, de ezt akár meg is duplázhatjuk. Aperitivoként pezsgővel is kínálhatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...