2011. december 25., vasárnap

Megettük...
A tegnapi nap,azaz december 24-e,nagy izgalomban telt.Természetesen a nap 90%-át a konyhában töltöttem,el is készült minden este 9-re. :)A libamáj isteni lett,csak a tejbeáztatást felejtettem el,ezért jól besötétedett a külseje,de nem égett meg,viszont megtűzdeltem fokhagyma gerezdekkel.Annyit változtattam még a leírt recepten,hogy toast kenyér helyett,teljes kiőrlésű bagettet,ferdére szeletelve,megpirítottam vajon serpenyőben (csak az egyik oldalát) és ezután karamellizáltam ugyanabban a serpenyőben egy kis cukrot és pirítottam meg rajta az almaszeleteket,úgy,hogy a közepük még nyers maradjon.Vágjátok olyan 0,5-1cm-es vastagságúra az almát.Hosszúkás tálon szervíroztam,gránátalma magocskákkal megszórva.Isteni volt!Mellé egy pohár jó testes,száraz,vörös bort ittunk.
 A következő fogás volt a tortellini,amit sertéshúsos,zöldfűszeres,parmezános,pick szalámis töltelékkel töltöttem meg.Valószínűleg túl sok szalámit tettem bele,mert nagyon elnyomta minden más ízét.Megtanultam,hogy a tésztát a lehető legvékonyabbra kell kinyújtani,és mindig csak annyit,amennyit gyorsan be is tudok tölteni,mert különben kiszárad,és töredezni kezd.
 Az utolsó fogás lazac volt.Lazac szeletek alufóliában,sózva,jól megpakolva vajjal,friss rozmaringgal és fokhagyma gerezdekkel,2-3 szelet citrommal,sütőben úgy 45percet sütöttem.Készítettem mellé fehérbormártást,és krumplipürét.A bormártásnál nagyon figyeljünk oda,hogy jó minőségű bort használjunk,mert nagyon elronthatjuk egy rossz borral.Én dobozos,asztali bort használtam,hát...mit mondjak...megmaradt a tányérokon.Hamarosan jövök a recepttel!
 A desszert kitűnőre sikerült!Csak lestem,ahogy a férjem lapátolta magába.Ezzel a recepttel is tartozom még,de mondhatom,hogy jól sikerült választanom.
 Mindezek után a férjem pontozott: 10 pontból 7,5-et adott a szentesti vacsorámra.Sokat tanultam belőle.Fárasztó volt,de jól szórakoztam.
 Ma reggel a Jézuska hozott nekem egy Gordon Ramsay késkészletet!!! Köszönöm Jézuska!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...