2012. május 26., szombat

Rebarbarás-bodzás zselés görögjoghurtkrém

  Jó sokáig el voltam tűnve, de ez csak azért van, mert mostanában nem nagyon főzök, mi most inkább a friss, ropogós saláták szezonját élvezzük, nem győzzük enni a kertben termett salátát, spenótot, ruccolát... Azért néha-néha készítek ezt-azt, ami leginkább édesség. Nem is olyan régen kezdődött a rebarbara-mánia. Sosem ettem még, elképzelni is nehezen tudtam az ízét, azt olvastam nagyon savanyú, savas... ez a tulajdonsága nem annyira vonzott, viszont nagyon szép zöldség és a neve is eléggé magával ragadó, így rendeltem a zöldségesemtől, hajmeresztően borsos áron, 7 euró volt kilója, azaz "2100Ft". Vettem 1 kg-t, hazavittem, megmostam, lefotóztam, apróra vágtam és tepsiben megsütöttem egy kis juharsziruppal. Megkóstoltam és megállapítottam, hogy pénzért venni többet nem fogok rebarbarát. A rebarbarás történet elején még magokat is beszereztem, amiknek már ki kellett volna bújniuk, de egyelőre semmi... Lehet, csak az én ízlelőbimbóim nem elég kifinomultak a rebarbarához, de hozzáadott töménytelen mennyiségű cukor nélkül számomra élvezhetetlen. Ezért találtam ki, hogy leszűröm főzés után a levét, és bodzavirággal feldobom egy kicsit. 3 napig hűtőben, áztattam 1 kg rebarbara levében 4 tenyérnyi bodzavirágot. Ezután leszűrtem, vegyesvirág mézzel ízesítettem és enyhén felmelegítettem 2 zselatin lappal. Ameddig hűlt, 2 doboz görög joghurtot kikevertem 2dl tejszínnel, mézzel és pár csepp citromlével. Ezután kevés vízben feloldottam 2 db zselatinlapot, felmelegítettem, majd összekevertem a joghurttal. Ezt különböző formájú, méretű poharakba töltöttem és betettem 1 órára a hűtőbe. Ezután a kihűlt rebarbarás-bodzás zseléből óvatosan öntöttem a tetejükre egy ujjnyi vastagságú réteget, nem többet, mert vagy feloldódik a joghurt, vagy akár fel is jön a pohár tetejére és helyet cserélnek a zselével.A tetejüket megszórtam apró bodzavirágokkal és visszatettem a hűtőbe fogyasztásig. Éppen vendégségben voltak nálunk a férjem szülei, ők igazi ételkritikusok, étteremben nagyon ritkán hallani elégedett szavakat tőlük, volt már rá precedens, hogy az én főztöm is félretolta anyósom, ezért kicsit tartottam ettől a kóstolástól, ráadásul ők sem ettek még ezelőtt rebarbarát. De! meglepetésemre sikere volt a zselének, mind megették, és nem győzték hangoztatni milyen istenire sikerült. Ezek után bátran merem ajánlani nektek is, ezt a frissítően savanykás desszertet, ahol a bodza aromája és a méz selymessége próbálja megszelidíteni a rebarbara enyhén agresszív savasságát.
Hozzávalók:
  • 4 bodza virág
  • 1kg rebarbara
  • juharszirup vagy barnacukor
  • méz
  • 2 doboz görög joghurt
  • 2dl tejszín
  • 1/2 citrom leve
  • 4 zselatin lap
  • kevés víz (1dl két részletben a zselatinhoz)
A szirupot és a mézet ízlés szerint adagolhatjuk.
Mivel fotó nem készült róla (kiment a fejemből) így újra elkészítettem, viszont nem rebarbarával, hanem eperrel, amiket barnacukorral serpenyőben megkaramellizáltam. Hamarosan fotó is lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...