2012. január 4., szerda

Articsóka fehér vajmártással (Julia Child)





  A Julie és Julia című filmben láttam a fehér vajmártás receptjét,amiről úgy beszéltek,mintha valami ördögien nehéz lenne elkészíteni,mintha minden apró mozdulatra vagy még a légzésünkre is oda kellene figyelni a krém kikavarása közben.Naná,hogy rögtön ki akartam próbálni,amire most el is jött a megfelelő alkalom,ugyanis tegnap előtt bevásároltam gyönyörűszép articsókákból,tegnap megpucoltam őket,citromos vízbe áztattam,és ma ebédre vagy vacsira,meg fogom őket főzni és vajmártással tálalom.
 Mára terveztem még egy tortát,amit egy másik blogon találtam,Coca-Cola torta!Telis tele milliárdnyi kalóriával,de annyira izgatja a fantáziám,nem tudok ellenállni. :)

A vajmártás receptje:

  Hozzávalók: én kávéscsészével fogom mérni
  • 1/4 csésze fehérborecet
  • 1/4 csésze fehér száraz bor
  • 1 evőkanál apróra vágott gyöngyhagyma
  • só és frissen őrölt bors
  • 8-12 uncia sótlan,jó minőségű vaj,1 uncia=28.35gr azaz 8-12 uncia = 226.8-340gr (Ezt azért így írtam le,mert az eredeti Julia Child fehér vajmártás receptjét fordítottam angolról magyarra.) 
  A vaj legyen fagyott,daraboljuk apróra.
20 gr vajat habzásig melegítünk, ezen a hagymát kis lángon pároljuk – színt ne kapjon –, hozzáadjuk az ecetet és a bort, majd az egészet sziruposra sűrítjűk és leszűrjük.Majd leszűrjük. A hagymát a szűrésnél erősen kinyomkodjuk.Levesszük a tűzről és a jeges vajkockákat több részletben hozzáadjuk a sűrítményhez. Közben habverővel folyamatosan verjük, a serpenyőt időről időre visszatéve a lángra. Az optimális hőfok az emulzió létrejöttéhez 60ºC.
 Nem szabad túlmelegíteni, mert szétesik. Ezért időről-időre vegyük le a lángról. A mártás széteshet akkor is, ha túlságosan besűrűsödik. Ha úgy érezzük, hogy fennáll ez a veszély, töltsünk hozzá kávéskanálnyi vizet. (Ha már szétesett, többnyire egy jégkockával lehet még segíteni rajta. Ha nem, újból kell kezdeni.)
  Most megyek és hozzálátok,és reménykedek... :)


1 megjegyzés:

  1. Már alig várom, hogy kipróbáljam, nagyon jól hangzik és a filmet is imádom! Előre is köszi, ha tudnál még pár receptet a filmből, annak is nagy hasznát venném!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...